Wstawianie grafiki, tworzenie list, formatowanie tekstu w html.
Link do pobrania GIMPa
http://www.gimpuj.info/index.php?action=download
Link do strony z tutorialami gimpowskimi
http://www.gimpuj.info/
Link do strony, z której bezpiecznie ściągniesz wersję Demo programu Logomocja.
http://logo.oeiizk.waw.pl/index.php?sr=demo
Polecenie | Parametr | Opis |
---|---|---|
naprzód(np) | liczba kroków | Przesuwa żółwia w aktualnym kierunku o podaną liczbę kroków. |
wstecz(ws) | liczba kroków | Przesuwa żółwia w kierunku przeciwnym do aktualnego kierunku, o podaną liczbę kroków. |
prawo(pw) | kąt | Obraca żółwia w prawo o podany kąt. |
lewo(lw) | kąt | Obraca żółwia w lewo o podany kąt. |
ustalKolPis (ukp) | nazwa koloru lub liczba naturalna lub jld |
Ustala kolor pisaka żółwia. ukp "zielony lub ukp 2 (liczba od 0 do 15, oznaczająca jeden z 16 kolorów podstawowej palety)lub ukp jld (słowo, oznaczające losowy kolor) |
ustalKolMal (ukm) | nazwa koloru lub liczba naturalna lub jld | Ustala kolor malowania. Tym kolorem zamalowywane są figury po wydaniu polecenia zamaluj. ukp "zielony lub ukp 2 (liczba od 0 do 15, oznaczająca jeden z 16 kolorów podstawowej palety) lub ukp jld (słowo, oznaczające losowy kolor) |
ustalGrubość (ugp) | liczba naturalna lub jld | Ustala grubość pisaka żółwia. |
podnieś (pod) | Żółw podnosi pisak (przestaje rysować). | |
opuść (opu) | Żółw opuszcza swój pisak (wraca do rysowania). | |
powtórz | liczba lub lista poleceń |
Powtarza listę poleceń podaną liczbę razy. Powtórz 4[np 50 pw 90] Żółw powtórzy 4 razy te polecenia,które są w nawiasie kwadratowym - zostanie narysowany kwadrat o boku 50 kroków. |
jld | Wynikiem jest losowo wybrana wartość potrzebna poleceniu, po którym nastąpiło jld. Nazwa powstała od "jak los da". |
|
zamaluj (zam) | Żółw zamalowuje otaczający go obszar ograniczony najbliższymi liniami, używając koloru malowania. | |
okrąg | średnica | Rysuje okrąg o podanej średnicy. Środek okręgu jest w miejscu, w którym stoi żółw. |
koło | średnica | Rysuje koło o podanej średnicy. Środek koła jest w miejscu, w którym stoi żółw. Okrąg będzie rysowany takim kolorem, jaki ma pisak, a wnętrze będzie zamalowane ustalonym kolorem malowania. |